marți, 16 octombrie 2012

Tocăniţă de ciuperci

4 porţii 
Timp preparare: 15 min.
Timp gătire: 30 min.
Grad de complexitate: redus

V-am mai povestit eu că nu prea fac mâncare, nu? Nu că nu mi-ar plăcea să o mănânc, ci că nu am fost obişnuită. Dar mi-am propus să ȋnvăţ. Spre norocul meu, bunica mea a stat la noi timp de câteva săptămâni. Aşa că am gătit cu sau sub ȋndrumarea ei :) A durat puţin până i-am explicat de ce trebuie să mă opresc la fiecare pas şi sa fac vreo 3 poze la o ceapă tăiată, dar după ce s-a obişnuit ȋmi atrăgea ea atenţia: “Mina, vezi că ai uitat să faci poză!” A doua zi după ce preparam ceva, venea ȋn birou şi mă ȋntreba dacă poate să vadă pe internet, pe blogul meu, ce am gătit ȋmpreună. M-am distrat copios gătind cu ea. E o persoană minunată şi specială. Mama Roşia ȋi spunem noi, nepoţii. Asta pentru că ea a locuit ȋn comuna Roşia şi ȋncerca să ne ȋnveţe când eram mici că ea e mama din Roşia. Noi ȋi spuneam Mama Roşia şi Mama Roşia a rămas până azi. 

Aşa că Mama Roşia şi cu mine am dori să vă propunem astăzi ceva sănătos, gustos şi extrem de rapid de preparat: tocăniţă de ciuperci. Puteţi să o mâncaţi ca fel principal sau la fel de bine ca şi garnitură.

Ingrediente
1 kg ciuperci
2 cepe albe
2 cepe verzi
2 gogoşari
2 roşii
pătrunjel proaspăt
sare, piper
ulei

Cum procedăm?
Tăiem ceapa mărunt şi o călim ȋn câteva linguri de ulei pentru 2-3 minute. 



Apoi adăugăm ceapa verde şi gogoşarii tăiaţi, la fel, mărunt. 



Călim câteva minute, apoi vine rândul roşiilor. 



La final, adăugăm ciupercile tăiate felii. 



Adăugăm o jumătate de pahar de apă, punem capacul şi lăsăm să fiarbă bunătăţile ȋmpreună până scade tocăniţa, iar toate legumele sunt moi. La final, luăm tocăniţa de pe foc, asezonăm cu sare şi piper după gust şi adăugăm pătrunjelul tăiat mărunt.


Gata! Nici nu-mi amintesc când a fost ultima dată când am scris o reţetă atât de scurtă :)) E simplu şi buuuun! Eu am servit tocăniţa aşa simplă, iar ceilalţi membri ai familiei cu schnitzele de porc.



Să aveţi poftă bună şi o seară plăcută de toamnă :)

5 comentarii:

  1. Ce frumos iti spune bunica ta...Mina! Tare frumos suna.
    Ai tot timpul sa inveti sa gatesti si sunt convinsa ca ai sa devii la fel de priceputa ca si in ale dulciurilor!
    Arata bine de tot tocanita ta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc mult de tot, Any >:D< Doamne-ajuta sa mai am bunicile aproape cat mai mult posibil, pentru ca am multe de invatat de la ele. Mina este apelativul folosit de toata familia mea + prietenii mei straini (cosmina e putin mai greu pentru ei :P)

      Ștergere
  2. Cit sint de inebunita dupa ciuperci o reteta in plus nu strica!Cit de curind o voi face!

    RăspundețiȘtergere