vineri, 12 octombrie 2012

Tort etajat

Timp necesar: aprox. 30 min.
Grad de complexitate: redus

Poate părea banal ceea ce aş vrea să vă ȋmpărtăşesc acum, dar să ştiţi că nu este. Orice tort etajat are nevoie de o structură de rezistenţă, altfel...rezultatul nu va fi prea plăcut :) Dacă nu suntem atenţi la câteva detalii importante, ne trezim că tortul devine Turnul din Pisa, că etajul superior intră ȋn cel aflat jos etc. Eu folosesc acelaşi sistem de etajare indiferent că fac un tort din 2 etaje sau din 4.

Ce trebuie să ştim ȋnainte să ne apucăm de treabă :

Toate nivelurile de tort trebuie să fie nivelate, drepte şi de aceeaşi ȋnălţime. Diferenţa de diametru dintre torturi trebuie să fie aproximativ aceeaşi (3 cm. folosesc eu). 

De ce avem nevoie?
royal icing (vezi modalitatea de preparare aici)

Observaţii
  1. În ceea ce priveşte platourile individuale pentru torturi (aici mă refer la cele de sub torturi), aveţi 3 opţiuni: ori le cumpăraţi de la Lumea basmelor, ori folosiţi fundul tăvii ȋn care aţi copt aluatul, ori le confecţionaţi voi din carton puternic, ȋnvelit ȋn folie alimentară.
  2. Există coloane de susţinere speciale pentru torturi, pe care le puteţi achiziţiona de la magazinele de specialiate sau eBay, dar sunt destul de scumpe. Eu am cumpărat nişte beţe pentru cookie pops de la Lumea basmelor. Sunt destul de rezistente, uşor de tăiat şi accesibile ca preţ. Desigur, puteţi folosi şi beţe de frigărui mai groase, dar nu susţin chiar atât de bine.

Cum procedăm?
Prima dată ne mândrim cu torturile realizate :)) Fiecare este aşezat pe platoul individual. Eu cand am torturi ȋnalte, fac pentru ultimul nivel un platou cu un cerc de vreo 2 cm in mijloc. Veţi vedea de ce ;)


Începem să introducem coloanele...ȋn cazul meu, beţele :D Introduceţi câte un băţ şi ţineţi semn cu degetul unde trebuie să tăiaţi. 


Coloana nu trebuie nicidecum să fie mai ȋnaltă decât tortul. Ar trebui să fie de exact de ȋnălţimea tortului sau, ȋn caz că nu nimerim ȋnălţimea, poate fi cu 1-2 mm. mai mică. Înfigem câte 5 beţe ȋn fiecare tort, cam aşa:


Aveţi grijă să nu depăşească nivelul superior. Punem puţin royal icing, cât să acopere beţele. Acesta va avea rolul de ciment, ţinând torturile unite. 


Apoi adăugăm nivelul superior exact pe mijlocul celui de jos. Aduceţi tortul cât mai aproape de nivelul inferior şi retrageţi degetele ȋntr-o fracţiune de secundă. În acest fel, nu stricăm pasta de zahăr.


Procedăm la fel cu toate etajele. La penultimul lăsăm băţul din mijloc mai ȋnalt, cât să putem fixa ultimul etaj pe el. Vedeţi acum de ce avem nevoie de gaura ȋn carton? :))


Acum puteţi vedea că au rămas imperfecţiuni de astupat. Putem să facem borduri de royal icing sau din pastă de zahăr.


Ei, simplu, nu? :) Dar cea mai bună veste ştiţi care e? Că după etapa asta urmează cea mai distractivă parte: decorarea tortului. As always, my favourite :) Pentru că decorarea e distractivăăăăăă! :)) Încercaţi şi voi! Să aveţi o zi frumoasă şi senină.


25 de comentarii:

  1. Eu zic ca nu e banal absolut deloc. Sau mai bine zis, poate parea banal pentru cine cunoaste deja notiunile astea de baza.
    Extrem de util!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atat de mult ma bucur ca este util vizitatorilor blogului! Ma temeam sa nu plictisesc :D Asa e, intr-adevar, nici mie nu mi s-a parut banal cand am invatat prima data despre etajarea torturilor.

      Ștergere
    2. Cand iei al doilea blat si-l pui peste primul, il iei asa pur si simplu adica nu se-ntampla nimic daca n-are o sustinere dedesubt? Il sustine pasta de zahar?

      Ștergere
    3. Pai toate torturile le-am pus individual pe un platou, respectiv discuri de carton confectionate de mine. Rolul coloanelor/betelor este sa sustina greutatea tortului/torturilor superioare. Betele vor sustine etajul superior daca acesta din urma are un platou sub el :) Of, sper ca am fost destul de concisa, daca nu, sa ma mai intrebi, te rog :)

      Ștergere
  2. Foarte utile explicatiile ! La torturi cu mai mult de 4 etaje pui un bat care sa patrunda toate cele 5 sau 6 etaje ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca va sunt utile explicatiile mele :) Nu neaparat. Batul acela ce patrunde ultimul etaj este o masura de siguranta suplimentara, optionala. In cazul in care aveti un tort de 6 etaje sa spunem, puteti lasa batul sa patrunda doar in ultimul etaj. Depinde de cat de departe vreti sa il transportati si cat de stabile sunt torturile. Sper ca v-am fost de folos :)

      Ștergere
  3. Superb tortul!! Si explicatiile pe masura!

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut,
    as dori sa stiu cum ai taiat frunzulitele ca au iesit minunat si de tort ce sa mai zic... Uau!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult :) Decupatoarele pentru frunzulite le-am cumparat de la Lumea Basmelor. Sunt acestea: http://lumeabasmelor.ro/details/87/frunze-trandafiri-large-mare

      Ștergere
  5. o intrebare am si eu:cum putem face acest sirag de frunze sau flori?

    RăspundețiȘtergere
  6. BUna seara ,ce dimensiuni au tavile, daca vreti sa-mi spuneti?

    RăspundețiȘtergere
  7. Tavile raman pe tort da?!
    Cind se taie tortul, ele nu sunt o problema?

    RăspundețiȘtergere
  8. Tavile raman pe tort da?!
    Cind se taie tortul, ele nu sunt o problema?

    RăspundețiȘtergere
  9. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  10. Cum se taie un tort supraetajat?

    RăspundețiȘtergere
  11. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna !Foarte utile explicatiile.Mii de multumiri .Pentru torturile naked ce crema folosesti?

    RăspundețiȘtergere
  13. Bună,daca fac tortul cu un singur etaj am nevoie de bețișoare de siguranță. Mulțumesc frumos 😘

    RăspundețiȘtergere
  14. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumim pentru informatii. Foarte utile 😘😘😘

    RăspundețiȘtergere
  16. Multe multumiri pentru frumoasa prezentare. Ai tact didactic🙂

    RăspundețiȘtergere