duminică, 5 februarie 2012

Plăcintă cu mere

Am ochit această reţetă, publicată de Iria pe culinar.ro, de multişor, dar doar acum a venit la rând. Mi-a plăcut în primul şi în primul rând pentru că arată diferit, e mai elegantă decât o plăcintă obişnuită. Desigur, cu aceeaşi reţetă se poate face şi tradiţională plăcintă cu două foi şi cu stratul de mere mai mic. Ţine de alegerea fiecăruia :)

 Ingrediente aluat
250 g margarină sau unt
250-300 g făină + pentru întins
80 ml apă
1 linguriţă zeamă de lămaie
3 lg zahăr
jumatate fiolă vanilie (eu nu am pus)
1 linguriţă praf de copt
un praf de sare
1 ou pentru uns



Ingrediente mere
2 kg mere
stafide
zahăr după gust (eu am pus 3 linguri şi mi s-a părut mult)
3 lg ulei
5-6 cuişoare (eu nu am pus)
scorţişoară măcinată
70-100 g coajă de portocală din dulceaţă, tăiată mărunt (eu am ras coaja de la o portocală)


Cum procedăm?
Întâi spălăm, curăţăm de coajă merele (opţional) şi le dă pe răzătoare. Călim merele împreună cu zahărul în cele 3 linguri de ulei, pentru câteva minute, iar apoi adăugăm cuişoarele, stafidele şi coaja de portocală.


După ce au scăzut, oprim focul şi adăugăm scorţişoara. Dăm la rece.

Ne ocupăm apoi de aluat. Amestecăm făina, praful de copt, sarea, zahărul şi margarina până când nu mai sunt bucăţi de margarină.


Adăugăm apa, zeama de lămâie şi vanilia până ne iese un aluat nelipicios. Dacă mai e nevoie de făină, adăugaţi. Când e gata aluatul, îl întindem de 3-4 ori şi îl împăturim la loc.


La urmă întindem o foaie mare, cam de 7-8 mm şi o aşezăm într-o tavă cu pereţi detaşabili puţin tapetată. Punem merele reci şi ne ocupăm de grilaj. Puteţi tăia fâşii simple, forme sau chiar o altă foaie. Eu am făcut fâşii răsucite. Dacă faceţi fâşii, începeţi cu 2 pe care le aşezaţi în cruce. Apoi tot adăugaţi pe o parte şi pe alta câte două până se formează grilajul (ca în imagine).


Apăsaţi uşor pe margine şi tăiaţi surplusul. Ungem cu ou, presărăm zahăr şi dăm la cuptorul preîncins la 180 grade. Lăsăm până se rumeneşte frumos (în cazul meu, 1 oră). Gata !


E o plăcintă taaare aromată şi gustoasă. Nu vă mai spun cum mirosea în toată casa când am scos-o din cuptor...Ce mai, o reţetă perfectă pentru ierni friguroase. Şi nu numai :) Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu