joi, 27 septembrie 2012

Prăjitura Mascota

Timp preparare: 30 min.
Timp coacere: 20 min.
Grad de complexitate: mediu 

Divină! Prăjitura copilăriei mele. De câte ori ma ȋntreba mama mea ce aş vrea dulce, răspunsul era mereu acelaşi: Mascota. Îmi amintesc că am dus la un bal mascat la gradiniţă o farfurie plină de prăjitură şi a fost prima ţintă a tuturor copiilor. Am rămas tare dezamăgită că am reuşit să mănânc doar o bucăţică. Dar am crescut şi am ȋnvăţat să o fac singură…adică am furat reţeta din caietul mamei şi am făcut-o :) Mmm…şi tare bună mai este! Şi nu e doar părerea mea, ci şi a tuturor membrilor familiei. V-am făcut curioşi? Sper că daaaaa!

Ingrediente
6 lg cacao
8 lg zahăr tos
8 lg apă
250 g unt la temperatura camerei
8 lg zahăr praf
2 lg zahăr vanilat
6 ouă
14 lg făină
½ pliculeţ praf de copt


Cum procedăm?
Amestecăm cacaoa şi zahărul tos ȋntr-o crăticioară, iar apoi adăugăm cele 8 linguri de apă şi amestecăm până scăpăm de toate cocoloaşele. Punem crăticioara pe foc şi aducem siropul de cacao la punctul de fierbere. Fierbem 1-2 minute, ȋl luăm de pe foc şi ȋl dăm la rece.


Trecem la cea de-a doua etapă. Mixăm untul până devine cremos, iar apoi adăugăm zahărul pudră şi pe cel vanilat. După ce am incorporat zahărul, adăugăm cele 6 gălbenuşuri, pe rând, mixând bine după fiecare.


Compoziţia de unt se amestecă cu siropul de cacao (rece!) şi se ȋmparte ȋn două. 



O parte de cremă o dăm la frigider, ȋntrucât aceasta va fi crema prăjiturii. În cealaltă jumătate adăugăm cele 6 albuşuri bătute spumă tare şi amestecăm cu o lingură de lemn (nu folosim mixerul). 


Combinăm făina cu praful de copt şi ȋl adăugăm ȋn compoziţie lingură cu lingură, amestecând ȋn continuu.


Punem aluatul ȋntr-o tavă 23/23, tapetată cu unt şi făină, şi ȋl dăm la cuptorul preȋncălzit la 180º C până trece proba scobitorii.


Observaţie
În caz că folosiţi o tavă mai mare, s-ar putea ca blatul să nu crească ȋndeajuns de mult ca să-l puteţi tăia. În acest caz, puteţi pune toată crema deasupra.

Lăsăm blatul să se răcească. Apoi ȋn tăiem ȋn două şi ȋl umplem cu jumătate din cantitatea de crema. 



Aşezăm cel de-al doilea blat peste cremă şi ungem şi cea de-a doua jumătate de cremă deadupra blatului. Se decorează după preferinţă.


Nu e o reţetă grea, iar rezultatul este super-mega-extra-ultra delicios! Pe cuvânt de cercetaş care a testat şi retestat această prăjitură ȋncă de la vârsta de 3 ani. Sper din suflet să vă placă :)




7 comentarii: