miercuri, 31 octombrie 2012

Candy bar de Halloween

Noaptea aceasta este Halloween! O sarbătoare foarte ȋndrăgită atât de cei mici, cât şi de cei mari. Îi ştiţi povestea? Ei bine Halloween este o prescurtare de la „All Hallows‘ Evening“, „Hallowe’en“ sau „All Hallows‘ Eve“. De obicei se organizează petreceri cu costume ȋnfricoşătoare, focuri de tabără, se vizitează case bântuite, iat copiii merg la ne daţi, ori nu ne daţi.

Ideea de Halloween a fost „importată“ de imigranţii Irlandezi şi Scoţieni ȋn America de Nord ȋn secolul al XIX-lea. Apoi s-a răspândit ȋn State, Canada, Puerto Rico, Regatul Unit, Australia şi Noua Zeelandă. Halloweenul ȋşi are originile ȋn anticul festival celtic cunoscut sub numele de „Samhain“. Acest festival era o sărbătoare a sfârşitului recoltei.Galii considerau că pe 31 octombrie graniţele dintre lumea celor vii şi lumea celor morţi se deschid, iar morţii au acces liber ȋn lumea noastră. Nu vreau să vă plictisesc :) Dacă doriţi să ştiţi mai mult, vizitaţi acest site.

Acum că am stabilit de unde vine această sărbătoare şi cu ce se mănâncă, hai să trecem la prezentatul Candy-bar-ului pe care l-am pregătit acest weekend. Am organizat ȋmpreună cu familia mea o pretrecere de Halloween, iar eu am avut datoria să prepar dulciurile. Să vedem ce avem bun pe masa:

1. Primele pe lista sunt cupcakes-urile ȋnfricoşătoare! Am folosit 2 reţete, cea de cupcakes cu ciocolată şi cafea şi cea de brioşe cu banană şi ciocolată. Crema este ganache de ciocolată albă, pe care am colorat-o ȋn portocaliu, verde şi mov. Să vă spun cum am procedat. Am folosit o parte frişcă lichidă şi două părţi ciocolată albă, cu scopul de a obţine o cremă mai tare. Am pus frişca lichidă pe foc şi am adăugat colorantul. Dacă aveţi colorant pe bază de grăsimi, folosit pentru ciocolată, cu atât mai bine. Când s-a ȋncins frişca, am pus ciocolata şi am amestecat energic până s-a topit. Apoi am lăsat crema să se răcească, am pus-o la frigider pentru câteva ore şi, ȋn final, am mixat-o. Peste cremă, am aşezat ici-colo un şoricel gumat sau am presărat bombonele. Aşa-i că au ieşit drăguţe?


2. Dulciurile numărul doi sunt biscuiţii de cacao cu umplutură de ciocolată. Crema de ciocolată a fost, din nou, ganache-ul de ciocolată albă. Delicioşi! Reţeta urmează :)


3. Urmează degetele de monstru! Sinistre şi gustoase ȋn acelaşi timp. Atracţia principală a copiilor. 


4. În final, avem tortul dolveac-sculptat sau Jack o’lantern, cum ȋi spun amercanii. Are blat simplu şi blat de cacao, iar cremele sunt de ciocolată albă şi ciocolată cu lapte. Mmm...foarte bun! L-am sculptat, acoperit ȋntr-un strat de cremă de unt, iar apoi ȋn pastă de zahăr. La final, l-am pictat cu coloranţi alimentari. Îmi cer scuze că nu am poze la cum am făcut tortul, voi face data viitoare. Dar daca aveţi ȋntrebări, vă voi răspunde cu mult drag.


Cam atât pe meniul nostru acest an. Totul a fost acompaniat cu ceva costume şi multă voie bună. Voi cum sărbătoriţi Halloween-ul anul acesta? Eu aş merge la ne daţi, ori nu ne daţi, dar nu cred că o să primesc prea multe dulciuri :D

Vă doresc Halloween fericit alături de cei mici!

3 comentarii: