vineri, 12 octombrie 2012

Blat de cafea

Pentru 1 tort rotund cu diametrul de 18 cm. 
Timp preparare: 25 min. 
Timp coacere: 60 min. 
Grad de complexitate: mediu

Ce aş putea să vă spun? Blatul acesta este regele blaturilor de cafea din toată lumea! E atât de gustos şi aromat că ţi se topeşte ȋn gură aşa singurel. Dacă mai adăugăm şi nişte cremă...iese o minunăţie. Ce să mai vorbim de sirop? Acest blat absoarbe siropul ca o sugativă, vorba Dorei :)) Da, Dorei trebuie să-i mulţumesc pentru această reţetă. Ea l-a folosit la Doboşul ȋn stil italian. Dar eu cum nu sunt prietenă cu frişca, am ales să fac un ganache pentru el...şi ce mai alegere. V-o recomand cu cea mai mare căldură!! Cred că v-am făcut curioşi, nu? Eu aşa sper! g

Ingrediente
300 g unt la temperatura camerei
200 g zahăr
1 plic zahăr vanilat
2 linguri cafea instant
6 ouă
300 g făi
2 linguriţe praf de copt
3 linguri cognac sau rom

Cum procedăm?
Mixăm untul 2 minute până devine cremos.


Adăugaţi zahărul şi zahărul vanilat treptat şi mixaţi până se dizolvă tot.  


Vine rândul cafelei:


Apoi adăugăm ouăle, unul câte unul. Mixăm cam 1 minut după fiecare. 


Amestecaţi făina cu praful de copt şi o adăugăm treptat compoziţiei.


La sfârşit adăugăm cognacul sau romul şi mixăm pentru ultima dată. În momentul acesta aluatul va mirosi extreeeeem de bine...şi va fi foarte gustos. Eu ştiu foarte bine, pentru că nu ma puteam opri din gustat :))

Întindem aluatul ȋn strat subţire ȋn tava dreptunghiulară de cuptor sau ȋn orice altă tavă, pe hârtie de copt.



Coacem aluatul ȋn cuptorul preȋncălzit la 160º C pentru 10-15 min. (depinde de cuptor).

Observaţie
  1. În cazul ȋn care doriţi să faceţi un tort rotund cu mai multe foi de aluat, acestea se vor coace individual, nicidecum nu veţi putea felia aluatul dacă ȋl coaceţi tot.
  2. Pentru un tort mai ȋnalt (cu 6 foi de aluat), eu fac 1 porţie şi jumătate de aluat.
  3. Dacă doriţi să „căptuşiţi” şi pereţii laterali ai tortului cu aluat, coaceţi restul de aluat ȋntr-o tavă dreptunghiulară.

Să vă vând un pont? Pai sigur că vă vând, ba chiar vă dau pe gratis, că doar aţi venit la mine pe blog după reţete, nu? :)) Eu coc 6 blaturi subţiri rotunde din acest blat şi restul ȋntr-o tavă dreptunghiulară (pentru pereţii laterali) şi „montez” un tort tip doboş. Însiropez blaturile cu cafea+zahăr+cognac şi le alternez cu ganache de ciocolată albă. Iese o bunătaaaaaate de tort. Parol :) Am folosit această reţetă pentru tortul de nuntă şi toată lumea l-a lăudat. Ba chiar mi-au şi cerut reţeta unii. Aşa arată tortul proaspăt scos din formă:


Vă doresc muuultă poftă :)

10 comentarii:

  1. Na, ca stau si te pandesc ca-mi place tot ce postezi si in plus ma intereseaza.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Any, te pup >:D< Ma bucur mult cand lucrez mai pe ragaz si reusesc sa fac poze la ce fac. Sper sa am cat mai mult timp pe viitor. Oricum, mai am o crema de caramel care sta la rand la "Tehnici de realizare" :D

      Ștergere
    2. Eu o sa te "pandesc" in continuare pentru ca ma intereseaza. De mult ma bantuie gandul, as vrea sa invat sa fac astfel de torturi monumentale.

      Ștergere
    3. Imi pare foarte bine ca sunt persoane interesate :) Sunt sigura ca vei reusi sa faci cele mai frumoase torturi, trebuie doar sa ai curajul sa incepi :*

      Ștergere
  2. Bravo, inca o postare foarte utila! Felicitari pentru blog!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc!! Sunt atat de fericita ca sunt utile postarile mele :) Voi posta mult mai mult la tehnici de realizare de acum in colo.

      Ștergere
  3. CE dimensiuni au tavile?

    RăspundețiȘtergere
  4. buna seara incep prin a va multumi din tot sufletul pt tot ceea ce faceti!!!! nu stiu pe altii dar pe mine ma ajutati extraordinar de mult. Am inceput nu de foarte mult timp sa fac si eu torturi imbracate in pasta de zahar pt familie si cu ajutorul d-voastra invat in fiecare zi ceva nou.Mii de multumiri si va voi urmari cu mare admiratie de fiecare data.

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna in primul rând vreau sa te felicit pentru tot ce faci , am o intrebare nu intelwg cum faci peretii la tortul de cafea.multumesc

    RăspundețiȘtergere