miercuri, 15 februarie 2012

Biscuiţi de Ziua Îndrăgostiţilor

Nu prea sărbătoresc eu Ziua Îndrăgostiţilor, dar îmi place enorm să gătesc! De ce? Pentru că pot folosi multe inimioare, culori şi zahăăăr :) Anul acesta am vrut să fac nişte biscuiţi foarte dulci. Sper să vă placă! Reţeta am luat-o de pe site-ul Teo’s Kitchen, dar am adaptat-o puţintel.

Ingrediente biscuiţi
400 g făină
1 linguriţă bicarbonat de sodiu
¼ linguriţă de sare
220 g zahăr
120 g unt sau margarina la temperatura camerei
2 ouă
1 linguriţă coajă de lămâie
1 lingură de cacao
esenţă de rom


Eu am vrut să fac 2 tipuri de biscuiţi, unii de lămâie şi unii de cacao cu rom, aşa că am împărţit de la început ingredientele în 2 boluri. În fiecare bol am pus jumătate din cantitatea de zahăr (110 g) şi jumătate din cantitatea de unt (60 g). Făina am împărţit-o la fel în 2 boluri (fiecare 200 g), cărora le-am adăugat 1 jumătate de linguriţă de bicarbonat şi puţină sare, iar într-unul am pus 1 lingură de cacao.

Cum procedăm?
Spumăm untul cu zahărul până se topeşte tot zahărul, iar apoi adăugăm oul şi mixăm din nou bine. Într-un bol punem coaja de lămâie, iar în celălalt esenţa de rom. Apoi adăugăm făina amestecată cu bicarbonat şi sare în fiecare bol şi amestecăm până obţinem un aluat numai bun de biscuiţi, uşor lipicios. 


Dacă vi se pare că aluatul este prea tare, puteţi adăuga puţin lapte. Aveţi grijă să puneţi făina cu cacaoa în bolul cu esenţă de rom ;) Se îmbracaă fiecare aluat în folie alimentară şi se dă la frigider pentru minimum 30 min. Eu le-am lăsat vreo 2 ore. 


După ce a stat la rece, se scoate o bucată de aluat din frigider şi începe să se lucreze. Cealaltă trebuie să rămână în frigider. Se mai frământă cu puţină făină dacă e necesar, se întinde subţire şi se taie formele dorite.


Eu nu am avut formă de inimioară, dar am folosit o tăviţă de tort în miniatură în formă de inimioară. Am copt biscuiţii în cuptorul preîncins la 180 grade, pe hârtie de copt, pentru 8-10 minute. Nu îi lăsaţi mai mul pentru că se întăresc prea tare; eu am păţit-o cu o tavă, ups :D Se scot din cuptor şi se lasă la răcit. După ce s-au răcit complet, ne ocupăm de royal icying, care este o glazură de zahăr.

Ingrediente royal icing
2 albuşuri
zahăr pudră cumpărat (deoarece conţine amidon)
zeamă de lămâie de la ¼ sau ½ lămâie
Coloranţi alimentari (opţional)


În ceea ce priveşte royal icing-ul, nu aş putea da nişte cantităţi exacte. Eu întotdeauna îl fac din ochi. Pentru un royal icing mai dens, mai ţeapăn, folosit atât pentru filigree şi decoraţiuni, cât şi pentru ornat şi căsuţă de turtă dulce, ar trebui folosit cam 330 g zăhăr la 2 albuşuri, plus zeama de lămâie după gust. Dacă vreţi să folosiţi duiul şi să faceţi trandafiraşi din royal icing, atunci ar trebui cam 430 g zahăr. Pentru a obţine o glazură pentru ornat biscuiţii, ar trebui să fie puţin mai lichid, adică să se poată unge pe biscuite, dar să nu curgă. Zahărul pudră ar trebui cernut înainte pentru a nu avea cocoloaşe de zahăr, mai ales dacă vreţi să scrieţi foarte subţire.

Cum procedăm?
Se începe prin a mixa cele 2 albuşuri cu puţin zahăr, cam 50 g. Apoi se adaugă puţină zeamă de lămâie, iar zahăr...tot aşa până obţinem consistenţa dorită. Se mixează foarte bine de fiecare dată când adăugăm zahăr. Îmi cer scuze că nu am făcut mai multe poze, dar era destul de dificil, având în vedere că mixam cu o mână şi ţineam bolul cu cealaltă :))  


După ce am obţinut glazura, se împarte compoziţia în câte boluri vreţi, se adaugă colorant şi se ornează biscuiţii. 


Apoi ne ocupăm de borduri. Pentru borduri avem nevoie de un royal icing mai solid, aşa că mai adăugăm zahăr în fiecare bol şi mixăm bine până pasta devine mai ţeapănă. Umplem un poş cu icing şi facem nişte borduri biscuiţilor. Gata! :) Royal icingul se întăreşte beton de pe o zi pe alta. 


E adevărat, e puţin mai laborios să decorezi fiecare biscuite în parte, dar eu cred că rezultatul final merită. Eu am învelit fiecare biscuite în folie alimentară şi l-am făcut cadou membrilor familiei. Cu siguranţă s-au bucurat mai mult de un cadou făcut de mâinile mele decât de ceva cumpărat. Spor la făcut biscuiţi şi poftă bună! :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu