sâmbătă, 31 martie 2012

Prăjitură de ciocolată cu biluţe de brânză şi cocos

Bine v-am regăsit după o pauză de reţete! Mi-a fost dor să gatesc...Din pacate sunt foarte ocupată cu facultatea şi cu licenţa acum şi nu mai pot gati atât de mult :( Of! Dar nu mă las. Ori de câte ori am puţin timp liber, fug în bucătarie şi ma relaxez făcând o prăjitură sau altceva bun.

Astăzi doresc să vă prezint o prăjitură delicioasă, un deliciu pentru iubitorii de ciocolată, brânză şi cocos: prăjitura de ciocolată cu biluţe de brânză şi cocos. Mmm...e atât de bună încât nu te mai poţi opri din mâncat. Am făcut-o aseară şi deja e aproape gata :) Asta spune multe. M-am inspirat de pe blogul Laurei Sava, o bucătareasă pe care o ador.

Din păcate, aparatul cu care făceam poze mai bunicele înainte a fost împrumutat de la verişorul meu şi a trebuit să-l returnez. Aşa că am trecut din nou pe aparatul meu antic şi bătrânel care încearcă să ţină pasul cu moda, dar pur şi simplu nu poate :P În consecinţă,  îmi cer scuze că pozele nu sunt tocmai de cea mai bună calitate. Dar ce mai contează? Prăjitura să fie bună, nu?

Speaking of which...


Ingrediente biluţe de brânză şi cocos
250 g brânză de vacă
50 g nucă de cocos
50 g zahăr
2 gălbenuşuri
2 linguri rase de amidon
 f
Ingrediente blat de ciocolată
4 ouă
50 g zahăr
50 g ciocolată topită
2 linguri făină
2 linguri amidon
3 linguri rase de cacao
un praf de sare
½ linguriţă praf de copt
f
Ingrediente glazură de ciocolată
100 g ciocolată amăruie
25 ml frişcă lichidă

Cum procedăm?
Prima dată preîncălzim cuptorul la 180 grade şi tapetăm o tavă rotundă (eu am folosit pătrată) cu diametrul de 26 cm, cu hârtie de copt şi margarină. Apoi ne apucăm de biluţe. Amestecăm toate ingredientele bine şi formăm biluţele de mărimea unei nuci. Le aşeazăm în tavă la distanţă aproximativ egală şi le lăsăm în pace până ne ocupă de aluat. Biluţele mele au ieşit mai galbene deoarece am folosit ouă de casă ;)


Pentru aluat, separăm albuşurile de gălbenuşuri şi batem albuşurile cu praful de sare până ne rezultă o spumă tare. Apoi adăugăm zahărul treptat, gălbenuşurile, ciocolata topită, făina, amidonul, cacaoa şi praful de copt.


Turnăm compoziţia peste biluţe, având grijă să le acoperim pe toate. Dacă nu ati reuşit, ne ajutăm de o spatulă.


Dăm tava la cuptor pentru aproximativ 20-25 de minute, până trece testul scobitorii. O scoatem şi o lăsăm la răcit. Când prăjitura s-a răcorit puţin şi e doar călduţă, o întoarcem, îi scoatem hârtia de copt şi o aşeazăm pe tava de servire. 


Grijă mare să nu se rupă! Dacă vedeţi că vrea să se rupă, lăsaţi-o în tavă până se răceşte complet. Acum e timpul să ne ocupăm de glazură. Punem ciocolata tăiată mărunt, împreună cu frişca lichidă, într-un vas, la bain marie, până se topeşte perfect şi se omogenizează. O turnăm peste prăjitură, nivelăm şi presărăm fulgi de cocos. Gata!

Pare o prăjitură laborioasă, dar nu e. Într-o oră jumătate am terminat cu ea, cu tot cu statul la cuptor. Sper că v-a plăcut reţeta atât de mult cât ne-a plăcut noi să o devorăm :P

Începând cu weekend-ul următor, voi începe să postez reţete pentru Paşte. See you soon :)




2 comentarii: