marți, 17 aprilie 2012

Cocostar

Reţeta asta am mai făcut-o de multe ori, cu mult ȋnainte să am blogul, şi de fiecare data a fost o ȋncântare pentru noi...mai ales că suntem mari iubitori de ciocolată şi cocos, după cum cred că v-aţi dat seama :P Reţeta de Cocostar o am de pe culinar.ro, la la Poca, şi o citez “reţeta se numeşte aşa şi nu altfel” :D Deci a nu se schimba numele, ca e jale mare! Glumesc, desigur.

Pentru aceste cocostar vom face un aluat de ciocolată, care va avea textură de biscuite, şi o umplutură de cocos, similară ciocolatei Bounty. Aaa, Bounty, mi-am adus aminte de nişte ciocolăţele de casă Bounty pe care le-am făcut de Paşte, anul trecut. Trebuie neapărat să le repet şi să le pun pe blog pentru voi :)


Ingrediente aluat
400 g făină
3 linguri cu vârf de cacao
2 gălbenuşuri + 1 albuş
250 g margarină
4 linguri zahăr pudră
1 plic praf de copt
1 plic zahăr vanilat

Ingrediente umplutură cocos
120 g fulgi de nucă de cocos
200 g zahăr pudră
1 albuş (ce ne rămâne de la aluat)

Ingrediente decor (pe care nu le-am pozat :P)
100 g ciocolată amăruie
câteva linguri de frişcă lichidă
cocos
Cum procedăm?
Ca de obicei, ȋncepem cu aluatul, care e simplu de făcut. Întâi topim margarina. 


Apoi punem ȋntr-un castron gălbenuşurile, albuşul, cacaoa, margarina topită, zahărul pudră, zahărul vanilat şi mixăm bine. 


Se adaugă puţin câte puţin amestecul de făină cu praf de copt, amestecând cu o lingură de lemn. Când simţim că facem febră musculară cu lingura de lemn, trecem la mânuţe :D 


Frământăm până se incorporează toată făina şi ne rezultă un aluat nelipicios, pe care ȋl lăsăm la o parte până ne ocupăm de cocos. 


Mixăm albuşul (să nu fie spumă tare), adăugăm cocosul şi zahărul şi amestecăm cu o lingură de lemn. Trebuie să obţinem o umplutură maleabilă şi puţin umedă. 


Ne ȋntoarcem la aluat acum. Îl ȋmpărţim ȋn biluţe egale, cât o nucă, pe care le aplatizăm ȋntre palme. Punem o linguriţă de umplutură ȋnauntru şi ȋncepem să acoperim umplutura cu grijă, să nu se rupă aluatul. Cel mai simplu e să manevraţi biluţa ȋn palme. 


După ce am format toate biluţele, le aşezăm ȋntr-o tavă tapetată cu hârtie de copt şi le dăm la cuptorul preȋncins la 180 grade, pentru 20-25 min. Când sunt gata, le lăsăm să se răcească, iar apoi le scufundăm ȋn ciocolată topită cu puţină frişcă lichidă şi presărăm puţin cocos deasupra. 


Observaţie
La capitolul decorare puteţi opta pentru ce vreţi voi: puteţi şpriţa nişte ciocolată deasupra, le puteţi pudra cu zahăr şi cacao etc. E doar alegerea voastră :)

Şi gata! Da, e puţin mai laborios să lucrezi fiecare cocostar ȋn parte, dar vă asigur eu că merită. Sunt super delicioase! 




Un comentariu: