vineri, 17 februarie 2012

Supă cremă de broccoli

Broccoliul este o legumă foarte bogată în proteine, vitamina A, vitamina C, vitamina E, calciu, acid folic, şi de asemenea fibre şi antioxidanţi, care ajută la lupta împotriva bolilor. Sunt atâtea motive pentru a consuma această legumă. Eu o mânânc foarte des, ori în supe, ori fiartă alături de alte legume. Ce vă propun astăzi e o reţetă de supă cremă delicioasă de broccoli. Reţeta am găsit-o pe un site american.

Ingrediente
5 linguri de unt sau margarină
1 ceapă
1 bucăţică de ţelină
1 litru supă de pui
2 căpăţâni de broccoli
3 linguri de făină
500 ml lapte
usturoi pisat (eu am o pastă de usturoi de la Hamé), sare, piper


Cum procedăm ?
Întâi punem 2 linguri de unt la topit, pe foc, într-o oală măricică, şi adăugăm ceapa şi ţelina tocate mărunt. Lăsăm la călit câteva minute, iar apoi adăugăm supa de pui şi floricelele de broccoli. 


Fierbem aproximativ 15 minute şi luam de pe foc oala. Lăsăm să se răcească legumele fierte, iar apoi le dăm prin blender. 


Într-o oală, topim restul de 3 linguri de unt, adăugăm făina, luam de pe foc şi amestecăm cu laptele până scăpăm de toate cocoloaşele. Punem oala înapoi pe foc, turnăm pasta de broccoli şi condimentăm după gust.


Se serveşte cu crutoate. Pentru crutoane, am feliat nişte pâine în cubuleţe de 1 cm şi le-am dat la cuptor, la foc potrivit, până s-au făcut aurii. Din când în când, am scos tava şi le-am mai amestecat.

Aşa-i că a fost simplu de pregătit? Dacă supa are nevoie de mai multa apă în timpul gătitului, nu ezitaţi să adăugaţi. După ce se răceşte, supa se ma îngroşa puţin. Dacă vă place mai lichidă, puneţi-o înapoi pe foc, adăugaţi nişte apă şi lăsaţi-o la fiert pentru 5 minute.

Poftă bună! :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu